Vopsea pentru păr Estel Professional ESSEX - Extra Red edition

Crăciun fericit!
Eu sunt Elena, stăpâna măsuței de machiaj și astăzi voi vorbi despre un produs care-mi este alături de vreo 5 ani, și anume...
Vopseaua de păr!

În îndepărtatul an 2009 am trecut pe lângă o vitrină și am văzut o vopsea marsala pentru păr și fără a gândi prea mult, am cumpărat-o și m-am vopsit pentru prima dată. Era în preajma sărbătorilor de iarnă și când am venit acasă mama m-a privit cu un fel de amărăciune: ce ți-ai făcut la păr, fetiț-o, vei regreta...

Dar evident, nu s-a întâmplat. Culoarea am ales-o aleatoriu, dar cumva roșul s-a prins de mine. Am încercat variante mai deschise, mai închise, de la firma x, y, z... căutarea mea a durat vreo 2 ani, pe de o parte, pentru că nu eram sigură în ceea ce privește nuanța, iar pe de altă parte, deoarece roșul se duce la spălare ca pe apa sâmbetei, părul devine tern, lipsit de strălucire și trist și puține sunt vopselele care nu alterează culoarea după câteva spălări. După cei doi ani am descoperit o vopsea pe care mi-a recomandat-o o doamnă drăguță de la salonul de frumusețe Hellen care s-a închis ( semne și pisici negre, nu? :) ). Nu am mai trecut pragul salonului, în schimb m-am aprovizionat cu vopseaua respectivă de pe atunci. Zic aprovizionat pentru că nu se găsește în România și de fiecare dată când merg acasă - ceea ce se întâmplă cam rar - îmi cumpăr vreo 4-5 cutii, să-mi ajungă.
Vopseaua în cauză este de la o firmă rusească, Estel Professional, linia Essex, colecția Extra Red. Când am început să folosesc această vopsea nu exista încă linia Extra Red, așa că foloseam un roșu din colecția de bază. Când am văzut că au apărut 50 de nuanțe de roșu m-am îndreptat fuguța la un magazin specializat și am început să răsfoiesc catalogul nou-nouț. Pe atunci aveam părul relativ lung și roșu pe toată lungimea sa, deci aveam nevoie de 2 tuburi de vopsea. Nu mai știu care nuanță am ales-o, dar mi-a plăcut și am decis să o mai folosesc. Pe parcursul timpului m-am gândit să încerc un mix de două nuanțe puțin diferite, să văd ce se întâmplă și... așa a rămas.
Nuanțele pe care le folosesc în prezent sunt 77/55 Passionate Carmen și 66/54 Spanish Corrida. Sunt atât de mulțumită de acestea încât nu cred că există vreun alt brand care ar produce un roșu atât de fain și de atent cu părul meu. Dar să vă spun pe-ndelete:
- vopseaua este minunată în primul și în primul rând pentru că nu-mi usucă/distruge părul; o folosesc de foarte mult timp și chiar dacă a avut loc o modificare a formulei sale, eu nu am observat-o/resimțit-o;
- nu mă mănâncă pielea când am vopseaua pe cap, nu am făcut alergii, nu îmi face mătreață sau alte surprize neplăcute;
- după vopsire părul este foarte mătăsos și nu i se modifică structura;
- deoarece este o vopsea profesională, tubul de vopsea și emulsia de oxidare se vând separat. Vorbind despre emulsii, acestea vin în 4 variante: de 3%, 6%, 9% și 12%. Culoarea naturală a părului meu este șaten deschis și nu am nevoie de o emulsie cu un procentaj mai mare de 6%. Aș putea folosi și un 9%, însă am părul vopsit în roșu pe jumătate din lungimea lui și fiind vopsit cu același produs nu se pune problema ca la vopsire culoarea să nu se prindă uniform sau să capete o nuanță mai închisă decât cea afișată;
- vorbind de preț, eu aș zice că este unul decent pentru calitatea oferită - cred că ajunge undeva la 20-23 de lei un tub de vopsea + o emulsie de oxidare;
- mai nou îmi vopsesc doar jumătatea superioară a podoabei capilare, doarece în vară mi-am făcut un ombre și jos sunt portocalie, de aceea folosesc 1/2 din produs - cele două nuanțe amestecate într-un raport de 1:1;
- un lucru care-mi place este și faptul că tubul de vopsea este gradat astfel încât știu până unde sunt 15 ml, 30, 45 și 60 ml- volumul total a tubului;
- în ceea ce privește aplicarea, este standard: pe părul ușor umezit se aplică vopseaua, se lasă timp de 45 de minute, după care se spală cu apă călduță și fără șampon. Ei bine, eu m-am abătut binișor de la instrucțiuni. Aplic vopseaua aproape tot timpul pe părul uscat  și nu pot să spun că nu se prinde; mi s-a întâmplat să depășesc timpul de acțiune alocat cu vreo 5 minute, dar nu am observat un deranj la nivelul pielii de pe cap, o iritație, nimic. În ceea ce privește nuanța, nu este cu mult mai diferită. La spălare folosesc șampon pentru că dacă folosesc doar apă am impresia că îmi rămâne un reziduu și mă deranjează;
- culoarea își pierde treptat intensitatea, nuanța și strălucirea la spălare, indiferent de șampon, ceea ce este un lucru minunat - nu se întâmplă acele câteva dușuri cu apa roșie ca sângele și doar amintirea culorii pe păr, ca la alte vopsele;
- am menționat că mă vopsesc lunar - acest lucru îl fac nu pentru că aș avea nevoie de învigorarea culorii după 4 săptămâni, ci pentru că îmi crește foarte repede părul și se observă.
Înainte ( după 5 săptămâni de la ultima vopsire, pe părul ușor umezit):
După (la o lumină naturală cam întunecată - nori pe cer + iarnă):
Impresii:
De-a lungul timpului multă lume mă întreabă ce vopsea folosesc, iar de aici pot concluziona doar că este un produs care conferă culoare, intensitate și strălucire și prin aceste calități captează atenția. Vorbind de calitate, eu mă împac foarte bine cu Essex Extra Red, nu am avut nicio neplăcere legată de aspectul podoabei capilare după vopsire. Pielea de pe cap nu se simte deranjată, firul de păr captează imediat pigmentul și astfel am parte de un roșu intens de care mă bucur mult timp.

Voi ce vopsea pentru păr folosiți? Aveți un astfel de produs de care nu v-ați despărți niciodată? Sărbători pline de zâmbete, lumină și descoperiri frumoase vă doresc!

Comentarii

Trimiteți un comentariu