Pensule pentru machiaj: tip, preț, calitate și îngrijire

Bună dragele mele, eu sunt Elena - stăpâna măsuței de machiaj și astăzi vreau să vorbesc despre...

Pensule!

Toate avem câte o colecție, mai mică sau mai mare, de pensule. Eu, pe lângă aceasta, mai sufăr și de sindromul am-destule-dar-mai-vreau, așa că anul trecut mi-am luat mai multe. Anul acesta m-am cumințit, cumpărându-mi un singur set - de la Real Techniques. În postarea de azi însă vreau să vă prezint fiecare pensulă în parte, pentru că fiecare are povestea ei. Să începem:
Am pensulele împărțite în 2 mini-seturi: acest set îl am la Iași.

Pensulă pentru blush de la L'Oréal. Este foarte moale și ușor de folosit - mie îmi place foarte mult, o utilizez zilnic.
Pensulă no name pentru fond de ten luată de pe eBay. M-a atras culoarea și este prima pensulă de acest tip pe care am folosit-o. Pot să spun că am rămas plăcut surpinsă de calitatea acesteia, având în vedere un preț destul de mic pentru 10 pensule. Până acum nu s-au scuturat firele, în schimb lipiciul începe să cedeze.
Pensulă angled L'Oréal. Nu o folosesc foarte des, dar îmi place cum se împacă cu
fardurile mele: nu se supraîncarcă, transferă produsul pe pleoape, este relativ moale la atingere și nu zgârâie pielea.
Pensulă pentru blush no name de pe eBay. O folosesc doar pentru aplicarea unui iluminator pe care-l folosesc în sezonul cald. Deoarece momentan suntem în plină iarnă, pensula stă în așteptare. Ca și surata ei de mai sus, folosită la aplicarea fondului de ten, este de o calitate deosebită raportată la prețul său, iar firele nu se scutură. 
Aplicator pentru buze. L-am procurat din Chișinău și deși pe acsta scrie ”instrument profesional”, eu nu-l văd ca un element permanent în trusa unui Make Up Artist. Aplică bine glossurile, dar la ruj nu se descurcă prea bine. Firele mai mult absorb produsul decât îl aplică pe buze, iar spălatul acestei pensule este un chin: produsul se ia foarte greu, indiferent de soluția de curățare folosită.
Pensulă pentru pudră no name de pe eBay. Din setul de pensule pe care le-am luat de pe eBay, aceasta cred că este preferata mea. Nu se scutură, aplică pudra foarte bine pe față, nu absoarbe prea mult produs.
Pensulă pentru aplicarea fardurilor de pleoape de la Sephora. Am cumpărat-o acum două veri și știu că era la reducere. Mi-a plăcut faptul că are două capete, unul pentru aplicare a fardului și celălalt pentru estompare. S-a decolorat puțin în timp, dar nu s-a scuturat, nu a chelit și nu a devenit mai aspră.
O perie veche de la o mascara de la Estée Lauder. Am zile în care exagerez cu mascara și genele mele se lipesc între ele, lucru ce nu-mi place deloc-deloc, așa că folosesc această perie pentru a îndepărta excesul de produs, pentru a-mi ”pieptăna” genele și pentru a le oferi un look cât mai natural. 
Am pensulele împărțite în 2 mini-seturi: acest set îl am în Constanța.

Pensulă pentru aplicarea fardurilor de pleoape de la L'Oréal. Îmi place că este moale și că aplică bine produsul. Se curăță ușor și nu devine aspră după spălare.
Pensulă no name de pe eBay pentru aplicarea pudrei. Deși pare a fi mai mult o pensulă pentru blush, eu o folosesc pentru a-mi aplica pudra. Se pricepe de minune la acest aspect, iar datorită tunderii în pantă ajunge să aplice produsul și în zone mai greu accesibile.
Pensulă no name de pe eBay pentru aplicarea fondului de ten. Nici aceasta nu cred că este folosită după destinație, dar pentru mine este ok: mă ajută la aplicarea uniformă a fondului de ten și este moale, ușor de curățat.
Pensulă pentru sprâncene de la L'Oréal. O folosesc zilnic și după cum vedeți, îi lipsesc zimții de la pieptene. Dar nu e o problemă, deoarece eu folosesc doar capătul cu perie. Aplic creionul pe sprâncene și cu această pensulă estompez, pentru un look cât mai natural.
Pensulă pentru blush de la Estée Lauder. Aceasta, similar periuței pentru mascara, face parte dintr-un set. O folosesc pentru aplicarea blushului și este foarte comodă, deoarece pot aplica cu ușurință produsul fără a-l întinde pe toată fața.
Pensulă subțire pentru detalii de la L'Oréal. O folosesc pentru aplicarea celei mai deschise culori din machiajul pleoapelor în colțurile interne ale ochilor. Este moale, dar în același timp fermă și similar pensulelor din același set, se curăță ușor și nu îi cad firele. 
Pensulă pe care scrie ”produs profesional” luată din Chișinău, odată cu pensula pentru aplicarea rujului. Aceasta de față trebuia să fie o pensulă pentru sprâncene; capătul care lipsește era o periuță care a căzut undeva și s-a pierdut. Capătul prezent îl folosesc pentru aplicarea rujului/glossului, deoarece are avantajul de a fi o pensulă mai lată și mie îmi este mai comod să aplic produsul pe buze cu aceasta. Are același defect ca pensula din  colecție: absoarbe rujul/glossul și este greu de curățat.
Pensulă de la Sephora pentru machiajul ochilor. Prezintă două capete, unul pentru estomparea fardului, celălalt pentru detalii fine cum ar fi cat eye. Pe acesta îl folosesc aproape zilnic, aplicând o culoare mai închisă. Îmi place că produsul se ia de pe pensulă aproape complet, astfel încât pot folosi o altă culoare la următoarea aplicare fără a curăța pensula în prealabil.

Cum îmi îngrijesc pensulele?
În primul rând, le curăț săptămânal. Pentru mine este suficient, deoarece folosesc diferite pensule pentru același lucru - de exemplu, uneori folosesc buretele pentru a întinde fondul de ten în defavoarea pensulei și invers. În ziua în care le curăț, pensulele mele sunt aranjate frumos în chiuvetă. Le spăl individual, cu mișcări circulare pe palmă, pentru a curăța fiecare fir. Nu folosesc o soluție specială pentru pensule, în schimb prefer spuma de curățare de la Lioele: curăță gentil pensulele, fără a le face aspre și fără a lăsa senzația de lipicios după uscare. În plus, miroase frumos și subtil. 
După spălare, îmi întind pensulele pe o suprafață plană, cu firele în jos, sprijinindu-le de perete. Astfel, apa se scurge de la mâner spre fire, lucru care facilitează o viață mai îndelungată a ustensilelor. Un alt lucru important în ceea ce privește longevitatea pensulelor este faptul că acestea trebuie spălate sub un jet de apă călduță, dar nu fierbinte, astfel încât apa să ajungă doar pe pensulă în sine, nu și pe mâner; altfel, riscați ca apa să ajungă la nivelul lipiciului care ține firele împreună și acesta să se degradeze în timp.
De obicei, îmi las pensulele peste noapte la uscat. Le mai pun pe calorifer - cu condiția ca acesta să nu fie prea fierbinte - pentru a le usca mai repede. 

Voi ce fel de pensule folosiți? Ce părere aveți despre acestea prezentate în articol? Cum anume vă îngrijiți pensulele? O zi minunată vă doresc!

Comentarii