Ce am învățat din Project Pan și Low Buy?

Salutare!
Voi începe prin a vă spune că pasiunea mea pentru makeup nu s-a schimbat prea mult în ultimul an, dar am început să privesc ceva mai rațional acest aspect al vieții mele. Multe lucruri se datorează unui proiect personal, despre care vă povestesc pe blogul meu de bază, dar și a faptului că am început să citesc cărți de specialitate.
Privită în ansamblu, ideea de makeup și de o ordine în produse pare a fi ceva foarte simplu. Și în mod normal ar fi ceva simplu - pentru că nu ai nevoie de nșpe lucruri pentru a arăta bine. Dar având în vedere cât de variată este piața și cât de multe tentații ne așteaptă în cele mai ciudate locuri, multe dintre noi ajungem să avem mult prea multe articole. Pe care nu le folosim. Care ocupă loc. Care nu ni se potrivesc.
Nu știu exact când am descoperit conceptul de projectpan pe Instagram, dar am fost foarte inspirată de toate pozele și progresele pe care le vedeam acolo. Project pan înseamnă folosirea articolelor de makeup până când acestea se termină, focusarea pe un ruj până când îl termini sau pe un fard, sau pe orice altceva. Desigur, nu este o idee bună pentru toată lumea, dar pe mine m-a luat valul și sunt recunoscătoare acestei părți a internetului care mi-a adus în față #projectpan.
Un alt concept, care a apărut în viața mea când mi-am început proiectul personal legat de minimalism, este #lowbuy. Așa cum îi spune numele, ideea principală este să te rezumi la a cumpăra fie lucrurile care s-au terminat și nu mai ai un backup în colecție, fie lucruri cu adevărat necesare. Lowbuy nu se rezumăstrict la makeup, ci la orice aspect al vieții, dar în acest articol mă voi rezuma strict la produse de machiaj și skincare.
Ca să nu mă lungesc prea mult, să vă zic ce am învățat din aceste concepte, pe care le-am aplicat în rutina mea zilnică:
- produsele expiră. Sună banal, dar deseori nu se ține cont de acest lucru. Un fard poate fi folosit și câțiva ani, dar un ruj lichid are o viață mai scurtă. Încă mai am produse care, oficial, sunt expirate, dar acestea sunt folosite mai des, pentru a le termina cât mai repede. Le folosesc pentru că nu îmi provoacă nicio reacție și miros bine. Dar dacă observați că un ruj/orice altceva miroase ciudat, și-a schimbat consistența sau nu mai are același efect ca înainte, renunțați la el;
- un alt lucru banal pe care nu-l luam în considerare era data de valabilitate și data de valabilitate după deschidre. Chiar dacă un fond de ten este valabil până în 2020, valabilitatea acestuia, de 2 ani de astăzi, este condiționată de ambalajul intact și păstrarea în condiții potrivite. Valabilitatea aceluiași fond de ten, după deschidre, este, să-i zicem, de 12 luni. Ceea ce înseamnă că nu voi avea voie să am pretenții de la produs în 2020, pentru că data de expirare a produsului deschis este depășită. Am început să fiu mai atentă la aceste date, mai ales în ceea ce privește produsele de skincare;
- dacă tot am menționat produsele de îngrijire a tenului: acestea expiră mult mai repede decât produsele de machiaj. Și având în vedere că au un alt rol, mai important decât un fond de ten sau un ruj, condițiile de păstrare trebuie respectate. Iar dacă un produs nu se potrivește cu tenul utilizatorului, nu are sens să fie păstrat. Pentru că nu aduce niciun beneficiu, numai frustrare. Așa că dacă aveți produse ce nu vi se potrivesc, oricât de scumpe sau faimoase nu ar fi, renunțați la ele. Le puteți vinde pe grupuri (dacă este cazul și dacă sunt aproape noi), dărui prietenilor sau familiei, dona, arunca atunci când celelalte variante nu sunt posibile;
- am învățat pe propria piele cât de greu este să termini un ruj, o ojă sau un fard. Chiar dacă folosesc aproape zilnic aceste produse (oja mai puțin), progresul este unul foarte lent. Am început să observ cât timp îmi ia să termin un tip de produs și de câte să-i zicem, parfumuri, aș avea nevoie într-un an. Dacă tot am menționat parfumurile, după un mic calcul, tot ceea ce am în coecție mi-ar ajunge pentru vreo 5 ani. Sună un pic înfricoșător, nu? Acest lucru mă motivează să nu mai achiziționez un parfum nou în anii ce urmează, pur și simplu pentru că nu aș avea nevoie de acesta. Să folosesc ceea ce am, ca să nu expire și să fiu după supărată că trebuie să arunc un produs ce-mi plăcea. Același lucru se aplică la alte produse de makeup din colecția mea;
- când vine vorba despre folosirea produselor care sunt deja în colecție, am început să recurg la mici trucuri care sunt cunoscute, dar rar utilizate. Cum ar fi: un creion de buze poate fi folosit și ca bază pentru un fard de ochi (sau invers); un blush roz poate fi folosit și ca fard, sau orice fard de o nuanță de blush; un fard pentru ochi shiny poate fi folosit cu succes pe post de iluminator (și invers); un ruj lichid poate fi folosit ca bază pentru fard sau blush; un fard maro poate fi folosit ca fard de contour sau invers; ojele pot fi suprapuse pe unghie pentru a crea o nuanță nouă sau pentru a potența o nuanță vie, se poate aplica ca bază o ojă albă. Astea sunt trucurile pe care le-am folosit eu, dacă mai sunt și altele, vă rog să mi le împărtășiți :)
- am învățat că mai mult nu înseamnă mai bine și că pentru mine personal, mai puține obiecte înseamnă o armonie. Îmi este mai ușor să decid dimineața ce machiaj vreau pentru ziua respectivă. Îmi este mai ușor să depozitez totul, pentru că nu am mult spațiu disponibil. Am toate produsele de makeup la vedere, astfel încât le folosesc pe toate;
- am renunțat la a achiziționa produse pe care știu că nu le folosesc: primer mat, rujuri lichide, glossuri, palete multi-funcționale cu nuanțe țipătoare. Sunt articole ce nu-mi plac și care doar mi-ar ocupa spațiu;
- m-am ambiționat să încep să cumpăr produse ce nu au fost testate pe animale. E mai ușor la capitolul makeup, dar mult mai greu la cel de skincare, pentru că momentan nu sunt prea multe opțiuni. Consider că animalele nu ar trebui să sufere pentru un lucru atât de trivial și anume un ruj sau un fard, lucruri ce nu sunt vitale în viața omului, așa că îmi îndrept atenția spre firme CF (Cruelty Free), care devin din ce în ce mai accesibile - cum ar fi Catrice, Essence, produsele marca dm (Balea, Alverde, Ebelin), Makeup Revolution, Melkior, Nyx, Sleek, Lioele, cam toate mărcile de produse sud-coreene (care încă nu sunt foarte accesibile în magazinele fizice);
- sunt foarte încântată atunci când reușesc să termin un produs. Simt cum munca mea este răsplătită, prin eliberarea spațiului. Și consumând un produs îmi dau seama de valoarea acestuia, de timpul pe care-l folosesc și astfel nu mai sunt tentată să mai iau 15 rujuri sau 10 oje, pentru că știu cât timp îmi ia să le termin și nu are sens să umplu casa cu acestea;
- tot datorită #projectpan și #lowbuy am început să fiu mai indiferentă în perioadele în care apar reducerile sau când merg la mall. Nu mai sunt tentată să iu un obiect sau altul, doar pentru că mă costă mai puțin. Dacă e ceva ce e necesar, ce nu mai am sau s-a terminat, atunci profit de reducere. Dar nu mai cumpăr de dragul de a cumpăra sau de a avea o firmă în colecția mea. Acest lucru mă ajută să mă concentrez pe lucrurile pe care le am deja, să apreciez ceea ce am și să economisesc bani, pe care-i pot da pe ceva cu adevărat util.
Desigur, aceste lucruri nu se aplică la toată lumea. Nu toți pot renunța la colecțiile pe care le au și nu toată lumea e ok cu a folosi aceleași produse. Eu v-am spus despre experiența mea și despre impactul pe care #projectpan și #lowbuy le au asupra mea și cum îmi influențează viața. Dacă vreți să-mi urmăriți această aventură, vă invit pe contul meu de Instagram dedicat terminării produselor.
Ce părere aveți despre acest stil de viață? Vă tentează să micșorați colecțiile voastre prin aceste metode? Vi se par potrivite stilului de viață pe care-l aveți?
Un weekend liniștit vă doresc!

Comentarii